Riikka Nikander
TAPAHTUMAMARKKINOINTI

Tapahtumamarkkinointi on markkinointikeino, jossa yhdistyy elämyksellisyys, vuorovaikutus ja ennalta suunnitellun toimenpiteen markkinointi. Enää ei tapahtuman järjestämiseen riitä pelkästään paikka, hyvät tarjoilut ja tavoitteeton hengailu. Messuille ei kannata mennä, koska aina on menty eikä uskalleta poiskaan jäädä. Tarvitaan tavoite ja idea, miksi tapahtuma järjestetään. Keitä halutaan kohdata, mitä heille kerrotaan ja miten sen viestin parhaiten perille saamme. Tapahtuman täytyy vaikuttaa, mutta antaa myös sisältöä.

RESURSSIT – ONKO NIITÄ?

Tapahtumamarkkinointiin liittyy satoja käytännön asioita. Elämyksellisen ja mieleenpainuvan tapahtuman tuottamiseen ja tekemiseen liittyy paljon asioita, jotka pitäisi hoitaa huolella loppuun saakka, jotta hyvä idea ja tärkeä viesti eivät huku kiireessä ja liian myöhään lähetetyn kutsun, puutteellisen viestinnän tai huolimattoman viimeistelyn jättämiin muistijälkiin

Tapahtumiin ja niiden tuottamiseen erikoistuneita tapahtumatoimistoja on paljon ja käytännön apua varsinaiseen tapahtumatuottamiseen saat varmasti. Mutta löytyykö organisaatiostasi henkilö, joka sparraa ja miettii yhdessä kanssanne tapahtuman tavoitteet ja henkilöstön sitouttamisen ennen varsinaista tapahtuman tuottamista. Hoituuko kutsuprosessi, kohderyhmää sitouttava viestintä ja mitä ajattelit tehdä arvokkaille kontakteille tapahtuman jälkeen?

ME AUTAMME

• projektipäällikköpalvelut

• tapahtumakäsikirjoitus

• tapahtumien markkinointiviestintä

Jos omat resurssit tai tietotaito ei riitä – ota yhteyttä.

palaa takaisin